OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Gmina Mieścisko
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko
dyrektora Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego
w Mieścisku.
I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
1. jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym
a) ukończyła studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz
kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole bądź ukończyła studia wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym lub ukończyła kolegium nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych oraz posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;
b) ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresy zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
c) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
d) w okresie 5 lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska dyrektora uzyskała co najmniej dobrą ocenę pracy w szkole, a w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich 4 lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w okresie roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uzyskała pozytywną ocenę dorobku zawodowego;
e) posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
f) nie była karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r - Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112 i
Nr 137, poz. 1304), oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne;
g) nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko postępowanie karne;
h) nie była karana zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 147 ust. 1 pkt 4 ustawa z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Z 2003r. Nr 15, poz. 148, ze zmianami);
2) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym zatrudnionym na stanowisku
wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej,
kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centrum Komisji Egzaminacyjnej
okręgowej komisji egzaminacyjnej bądź nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym,
urlopowanym lub zwolnionym z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów
Ustawy z dnia 23 maja 1991r. o związkach zawodowych (Dz. U. Z 2001r. nr 79, poz. 854
ze zmianami) spełniającym określone wyżej wymogi, z wyjątkiem wymogu posiadania co
najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego
II. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1. Uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju
szkoły;
2. Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zwierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego;
3. Akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia;
4. Dyplom ukończenia szkół wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i przygotowania zawodowego - w przypadku osoby nie będącej nauczycielem;
5. Dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą;
6. Ocenę pracy o której mowa w §1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i
Sportu z dnia 6 maja 2003r. w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach szkół i placówek;
7. Świadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonania prac na stanowisku kierowniczym;
8. Oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112 i Nr 137, poz. 1304), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
9. Oświadczenie że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne
10. Oświadczenie że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem ośrodkami publicznymi, o których mowa w art. 147 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Z 203r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874 i nr 166, poz. 1611);
11. Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych o osobowych (Dz. U. Z 2002r. Nr 101, poz. 929 i Nr 153, poz. 1271) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem
"Konkurs" w terminie do 31.03.2006 r. na adres:
Urząd Gminy w Mieścisku, Pl. Powstańców Wlkp. 13, 62-290 Mieścisko.
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Mieścisko.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną
powiadomieni indywidualnie.
Wójt Gminy Mieścisko
/ Andrzej Banaszyński /