Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych
w dniach 11-12 sierpnia 2017 r.
W związku z rozpoczęciem szacowania strat w rolnictwie po nawałnicy, huraganie i burzy w dniach 11-12 sierpnia br. prosi się o przygotowanie następujących informacji w celu sprawnego sporządzenia protokołu szkód:
1. Dane producenta rolnego (adres, siedziba, adres gospodarstwa)
2. Numer identyfikacyjny producenta
3. Średni plon i cena sprzedaży ustalona w gospodarstwie na podstawie(ksiąg rachunkowych, innej ewidencji i dokumentów, danych IERiGŻ)
4. Średnia wartość produkcji (roślinna + zwierzęca + ryby)
5. Całkowita powierzchnia upraw w gospodarstwie rolnym – wszystkich (zgodnie z wnioskiem o płatności bezpośrednie)
6. Powierzchnie poszczególnych upraw (całkowite)
7. Całkowita powierzchnia gospodarstwa rolnego (ha)
8. Szkody powstałe w środkach trwałych (sady, plantacje, stada podstawowe, budynki i budowle służące do produkcji rolnej, maszyny i urządzenia służące do produkcji rolnej)
9. Umowa dobrowolnego lub obowiązkowego ubezpieczenia i w jakim zakresie
10. Wysokość uzyskanego odszkodowania z tytułu ubezpieczenia upraw rolnych, zwierząt gospodarskich, ryb, środków trwałych)
11. Uprawy w gospodarstwie (na jakim obszarze, średni plon, średnia cena)
12. Rodzaj produkcji zwierzęcej (liczba zwierząt, średnioroczna produkcja zwierzęca, cena za szt)
13. Ryby (nazwa zbiornika, nr operatu wodno-prawnego, nr działki, pow. stawu, gatunki ryb, średnioroczna produkcja, średnia cena)
14. Rodzaj zwierząt gospodarskich stada podstawowego (opis szkody, liczba zwierząt, nr identyfikacyjny zwierząt lub stada)
15. Rodzaj budynków i budowli służących do produkcji roślinnej
16. Rodzaj maszyn i narzędzi służących do produkcji roślinnej
17. Drzewa i krzewy sadownicze (nr. działek ewidencyjnych, gatunki, odmiana, wiek, powierzchnia uszkodzenia)
Komisja ds. szacowania szkód prosi o przygotowanie w/w informacji.
Szybsze sprawne oszacowanie strat pozwoli na wcześniejsze złożenie protokołów u Wojewody, a co za tym idzie szybsze wypłaty odszkodowań.