Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieścisku
zatrudni osobę
do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych
u dziecka z zaburzeniami psychicznymi – autyzm.
- Wymagania niezbędne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 ze zmianami):
a) kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,
b) półroczny staż w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno edukacyjno- wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż w/wym.świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
c) przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,
- kształtowania nawyków celowej aktywności,
- prowadzenia treningu zachowań społecznych.
W uzasadnionym przypadku specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osobę, która zdobywa lub podnosi wymagane kwalifikacje zawodowe określone wyżej, posiada co najmniej roczny staż pracy w jednostkach wymienionych w pkt. 1b i ma zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
- Zakres wykonywanych zadań:
- uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych , w szczególności takich jak:
a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
b) dbałość o higienę i wygląd,
c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
e) korzystanie z usług różnych instytucji.
3. Wymagane dokumenty:
- życiorys ( CV),
- list motywacyjny,
- dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności.
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieścisku p. nr 2 lub pocztą na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
Plac Powstańców Wlkp. 13
62-290 Mieścisko
W terminie: do dnia 31 października 2007 r.
Mieścisko, dnia 1 października 2007 r.